Arequipa 2

28 augustus 2018 - Arequipa, Peru

Vandaag 28 augustus in de morgen aan het raften geweest. Opgehaald in het hotel en voor de zoveelste maal mogen genieten van de uitlaatgassen van Peru. De hoeveelheid die we binnen hebben gekregen is in deze vakantie nu al verdubbeld in ons hele leven (overdrijven maakt duidelijk). Eenmaal aangekomen in een aftandse brik bleek dat wij de enige 2 waren. Begeleid door 1 man in een kano en 2 achter ons in de boot. De spullen die we kregen waren al meer dan versleten maar het mocht de pret niet drukken want de sfeer leed er niet onder. Het Engels van de gids was mager maar net duidelijk genoeg. Hij kondigde aan dat hij ook ging filmen en foto's maken met de Go Pro. Eenmaal in de boot mochten we zeer actief meedoen en kregen we goede instructies die wij volgens hem als de besten uitvoerden (zei die waarschijnlijk tegen iedereen). We konden ook nog als tussendoortje van een rots van enkele meters hoog springen in het water. Dit werd Petra even iets te gortig dus heb ik haar beurt er maar bij gedaan... aan het eind konden we voor ongeveer 16 euro zijn foto's kopen. Hebben we toch maar niet gedaan. Wel een goede fooi gegeven maar hij was wel teleurgesteld. In de middag hebben we een kleine wandeling door het mooie Arequipa gemaakt. Alleen jammer dat al die toeterende auto's er rond reden waarvan de helft ongeveer taxi is. Daar ons restaurant van de eerste dag zó goed beviel hebben we toch maar weer een reservering voor de avond gemaakt. Morgenvroeg worden we al op tijd opgepikt voor een 6-urige busreis naar de Colca Canyon. Sommigen schijnen dat de Cola Canyon te noemen....