Condors in de Colca Canyon

31 augustus 2018 - Puno, Peru

De titel zegt het al, het hoogtepunt van vandaag waren de condors. Om 6.30 vetrokken we, na wederom een heerlijk ontbijt, richting Colca Canyon. Met weemoed namen we afscheid van de huisalpaca. Het grappige beest was uiterst tam en kon zomaar voor je neus staan als je buiten was. De rit naar de Canyon was al een feest op zich. De omgeving was er werkelijk prachtig. We gingen zo vroeg op pad omdat de kans (veel) condors te zien groot was. Na een kleine wandeling naar een uitkijkpunt zagen we veel mooie dingen maar nog niet echt condors. In de verte zagen we 1. Daarop gingen we meer richting dat punt. Kort nadat we daar waren zagen we de eerste condors vliegen. En het werden er steeds meer. Net als de toeristen. De majestueuze spanwijdte was indrukwekkend. Vooral als ze wat dichterbij kwamen. Na een uurtje vertrokken we voor een vroege lunch(11.30) in Chivay. Daarna begon de lange rit naar Puno. Onderweg kwamen we weer langs het hoogste punt (4900). Na diverse stops (vooral sanitaire, want we moesten veel drinken) kwamen we aan in Puno. We hadden ons ingesteld op een matig hotel maar het tegendeel bleek waar. Nu maken we ons op om te gaan dineren. Morgenvroeg gaan we met een speedboot over het nabij gelegen Titicaca meer.