Cusco

3 september 2018 - Cusco, Peru

Even een blogdagje overgeslagen. Simpelweg omdat er niks zinnigs te melden was. Gistermorgen een taxi geregeld naar het busstation. Samen met onze reisvrienden Jan en Marga, een leuk Brabants stel uit Vught van onze leeftijd. Dit taxideel moesten we zelf regelen. De bustickets hadden we via de reisorganisatie. Die moesten op het station nog wel even ingecheckt worden. Moesten we allemaal ter plekke even uitzoeken. En die tickets moesten nog weer door een stationbeambte gecontroleerd worden voordat we toegang tot het busperron kregen. Uiteindelijk bleken we gewoon 35 minuten te vroeg te zijn. Maar Jan was er niet gerust op dus ging hij alles en iedereen vragen stellen. Toen dan toch keurig op tijd de bus kwam kregen we weer een sticker voor het inladen van onze bagage. Die moesten we bij het uitladen weer laten zien. Ook werd iedereen op de foto gezet bij het betreden van de bus...Het comfort van de bus was fantastisch, de stoelen zaten prima en er was genoeg beenruimte. Ook werden we onderweg nog voorzien van drinken. Er was zelfs nog een lunchstop. Was ook wel nodig want de reis duurde alles bij elkaar 7 en een half uur. We hadden nog een bijzondere passagier. Hij was hoogteziek geworden en moest snel terug naar lager gelegen plaatsen. Daartoe had hij een vliegticket vanuit Cusco gekocht (Onze eindbestemming van de bus). Het vliegtuig vertrok om 17.30. Dat werd nog spannend of we op tijd daar zouden zijn. Uiteindelijk waren we even na vieren in Cusco. Hij heeft het dus nét gehaald waarschijnlijk. Wij werden keurig opgehaald door onze agent. Ons hotel Ninos was prima. Een gezellig binnenplaatsje erbij waar we nu zitten te lunchen. Vanmorgen even wezen wandelen en wat kleine inkopen gedaan. Overal straatverkopers en een enorme drukte. Vanmiddag gaan we zoveel mogelijk relaxen. Vanavond krijgen we een briefing en brengen we een deel van onze bagage alvast naar het luxere hotel waar we verblijven na de Incatrail. Daarvoor worden we morgen om 5.30 opgehaald. Deze duurt 4 dagen. Dat betekent dat er de komende 4 dagen geen blog zal zijn.

1. Marjolein:
    4 september 2018
    Hoi Ritske,

Wat een leuke blog en wat een mooie foto's! Ik krijg helemaal zin om zelf ook weer naar Peru te gaan. Geniet van dit prachtige land!

Groetjes,
    Marjolein van Riksja Peru