Inca Trail dag 1

8 september 2018 - Cusco, Peru

Wat een belevenis! Om 5.30 werden we opgehaald nadat we de avond ervoor een briefing hadden gehad. De gids (Vladimir) sprak zeer slecht Engels en de slaapzakken die hij mee zou nemen had hij niet bij zich. Wij stonden er uiteraard op dat hij dat nog diezelfde avond zou regelen. En gelukkig gebeurde dat heel snel. Enfin, om even na vijven werden we opgehaald. In het busje zat nog een gids (Xavier), die gelukkig wel goed Engels sprak, en de porters die alle bagage droegen gedurende de Trail. In Ollataytambo haalden we de 2 andere hikers op, Holger en Kulia, 2 leuke jonge Duitsers. Vanaf het begin klikte het gelukkig. De plaats waar we heen ophaalden was ook het vertrekpunt van onze Trail. Die dag liepen we 12 km, en die waren prima te doen. Ondanks dat we nog een backpack met ongeveer 11 kg op onze rug hadden (Petra had vanwege haar nek en schouders een buideltasje om). We kwamen om ongeveer 15.30 aan op onze kampplaats. Na wat uitrusten hadden we om 17.00 thee waarbij Xavier ongeveer de helft van de Peruviaanse suikerproductie in zijn thee deponeerde (verder was ie wel leuk). Op de vraag van Petra welke rivier we overstaken antwoordde hij doodleuk de Xavierrivier. Het duurde even voordat het bij iedereen indaalde... We zaten die eerste dag op 3600 meter. Intussen hadden de dragers er dus al voor gezorgd dat de tenten klaar stonden. Na de thee kregen we aansluitend de lunch. De kok had ons een voortreffelijke maaltijd voorgeschoteld. Na het diner gingen we direct naar bed (19.30). De volgende ochtend werden we gewekt om 5.00.