Inca Trail dag 3

8 september 2018 - Cusco, Peru

5 uur, opstaan. Eigenlijk waren we blij er uit te kunnen want het slapen valt niet mee. Weer een stromend beekje met veel lawaai, plaatselijke geluiden, veel draaien, veel plassen (want je moest veel drinken), kortom we wilden er graag uit. We hadden dag 2 goed verteerd. Dag 3 was de langste. We zouden 17 km lopen. Wel werd de natuur mooier met meer groen en exotische vogels. In het begin nog wat klimmen en dalen maar later veelal dalen. Onderweg zagen we al wat resten van de Inca's. Ze stonden er om bekend goede ingenieurs en architecten te hebben. Op het hoogtepunt waren er zo'n 10 miljoen Inca's. Toen de Spanjaarden Peru koloniseerden stierven er veel Inca's. Ook door ziektes en onderlinge oorlog stierf het Incaras langzamerhand uit...Onderweg zagen we ook diverse waterfonteinen en de terrassen waardoor ze in staat waren goed van alles te verbouwen en in hun levensbehoeften te voorzien. Om ongeveer 16.15 kwamen we aan. Even rusten en de gebruikelijke rituelen volgden. Onder het eten praatten we honderduit met Holger en Julia. Ook Xavier had de mooiste verhalen. Zo had hij 3 kinderen bij evenzovele vrouwen. Hij vertelde dat hij zijn eerste vrouw had leren kennen op een feestje in Lima. In een dronken bui had hij toen gezegd dat hij wel een relatie met haar wilde maar dan moest ze wel naar Cusco (zijn woonplaats) komen. En zo stond ze op een dag voor zijn deur. Wat doe jij hier had hij gezegd, niet meer wetend dat hij dat zelf had voorgesteld. Uiteindelijk zagen ze elkaar 5 dagen per maand en hij vond het prima. De andere gids kreeg maar de helft van alles mee. Op de eerste dag had hij werkelijk de hele dag met zijn mobiel lopen bellen. Hij viel dus compleet buiten de boot. We gingen ook nu weer vroeg naar bed want de laatste dag moesten we om 3 uur op!

1. Rene:
    9 september 2018
    Jullie hebben heel wat beleefd en gezien. Mooie foto's. Prachtige herrinnering voor een winterdag de foto's nog eens door te kijken.
  2. Ritske:
    14 september 2018
    Klopt. Je maakt heel wat mee vanuit verschillende plaatsen met verschillende overnachtingen.