Puerto Maldonado dag 2

14 september 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Ondanks het vroege tijdstip (5.30) dat we op moesten staan was het gewekt worden door de geluiden van de natuur zeker geen straf. Op alle hotelkamers hadden we moeite met de droge lucht en moesten we 's nachts telkens drinken en dus weer plassen. Dat was hier niet het geval. Dit kwam natuurlijk door het niet afgesloten zijn  van onze kamer. We gingen zo vroeg op stap omdat we dan de tropische vogels en andere dieren konden zien die je overdag niet ziet. De temperatuur zou vandaag oplopen tot 41 graden! Na een tochtje met onze snelle boot kwamen we aan bij de plaats waar ara's, parkieten en macao's  gaan "claylicken". Ze pikken de klei uit een soort van kleiwal. Het vergde veel stilte en nog meer geduld van ons. Voor de gids geen probleem....Tegen het einde van de ochtend kregen we weer tijd om te relaxen, om 13.00 hadden we standaard lunch. In de middag gingen we een wandeling doen met uitleg over de medicinale werking van een aantal planten, zeer interessant. In de avond geen programma. Ondertussen hadden Jan en ik ontdekt dat het Peruviaanse lager bier toch vrij aardig smaakte en ook nog vrij betaalbaar was. Hierdoor werd onze nachtrust iets korter....