Puno

1 september 2018 - Puno, Peru

Vandaag iets meer ontspanning. Om 7 uur werden we opgehaald voor de haven van Puno. Vanuit hier vertrokken we voor een rondvaart over het Titicaca meer. Onze gids sprak prima Engels en bracht tevens de nodige portie enthousiasme met zich mee. Hij had overigens een bijzondere achtergrond want hij was eerst jurist geweest. Hij vond het echter veel leuker om met toeristen om te gaan dus switchte hij van baan. De temperatuur viel nog mee want op dit tijdstip en op 3900 meter hoogte kan het flink koud zijn. Na een tocht van een uur kwamen we op een eiland waar de bewoners alles zelf regelden. Elk huis had 1 zonnepaneel op het dak en hielp mee het water uit het meer op te pompen. Verder werkten ze de hele dag, alle bewoners. Daarna gingen we naar een ander eiland waar we onze lunch hadden. Deze werd met stenen onder de aarde gemaakt. Zowel de groente als het vlees. Hierna bezochten we een floating island. Dit was een eiland van riet waar 5 gezinnen permanent op leefden. Ook de huizen waren van riet. Ze hadden ook zelfgemaakte rieten boten waar we nog een klein rondvaartje mee hebben genaakt. Na dit bijzondere bezoek voeren we weer terug naar de haven. Morgen gaan we met de bus naar Cusco en dan de Inca trail.

1. Rene:
    2 september 2018
    Ziet er uit alsof het er lange tijd droog is.
    Voor de rest mooi natuur. Is heel anders dan wij gewend zijn.
  2. Ritske:
    3 september 2018
    Ze hebben een regentijd van oktober tot februari. Verder is het de rest van het jaar droog. Ook schijnt de zon er veel.