Chivay

29 augustus 2018 - Caylloma, Peru

Vandaag zijn we na een bustocht (transporter) van 7 uur aangekomen in een klein dorpje vlakbij Chivas. Om 7.30 werden we opgehaald. We zaten met 2 andere stellen uit Nederland in de bus. En we waren niet de enigen die op tijd vertrokken. De eetzaal zat helemaal vol. De dame die het ontbijt regelde werd er nerveus van want om 7 uur ging de "zaal " open maar er stond al een enorme rij om 6.45. Onderweg maakten we diverse stops. We hebben diverse Peruviaanse dieren van dichtbij mogen aanschouwen waaronder de Alpaca. Mooi om te zien dat je redelijk dichtbij kon komen. Uiteindelijk kwamen we bij het hoogste punt op onze route, 4900 meter. Dat ging niet zonder hoofdpijn gepaard. Wel indrukwekkend. We waren goed geïnstrueerd om goed te drinken en Cocabladeren te kauwen en Cocathee te drinken. Door de hoogte werd het ook steeds wat frisser, vooral als de zon even zich even achter de wolken verborg. Ter plaatse in ons hotel (een prima hotel) nog even een korte wandeling gemaakt. Morgen om 5.30 ontbijt dus we zijn er weer vroeg bij voor de wandeling in de Colca Canyon. En daarna als ontspanning de Hotsprings.

1. Rene:
    Mooie foto's hoor....
    Op naar nog meer moois
  3. Ritske:
    1 september 2018
    Ik heb gewoon heel veel foto's gemaakt en dan zit er vanzelf iets leuks bij.