Chivay 2

30 augustus 2018 - Caylloma, Peru

4.50 ging vandaag ons wekkertje. Omdat je hier toch niet supervast slaapt en we al vroeg op bed lagen viel het opstaan nog mee. Het ontbijt was hier weer goed verzorgd. Om 6.00 vertrokken we met de bus richting Colca Canyon. Prachtige vergezichten maakten ons superblij. De wegen waarover we reden niet, want de meeste waren onverhard. Nou hoort dat ook enigszins bij Peru dus we mogen niet klagen. Toen we 2 uur later op de parkeerplaats aankwamen kon onze pittige wandeling bergop beginnen. Het klimmen in combinatie met de hoogte maakte dat we allen in ademnood kwamen. Het zicht van condors vergoedde echt een hoop. Bovenaan was het uitzicht fantastisch. De afdaling was ook pittig door het losse grind. Eenmaal beneden kregen we een lunchbox met alles er op en er aan. Onderweg kwamen we langs diverse kleine dorpjes waar de armoede schrijnend was, soms door aardbevingen. Toch worden de mensen op het platteland vrij oud, tussen de 80 en 90 jaar. Dit komt met name doordat de ouderen lang doorwerken en vooral fysieke arbeid verrichten. En stress kennen ze daar niet echt. Na onze pittige hike konden we nog even genieten van de Hotsprings. Thermale baden die voor de nodige ontspanning zorgden. Hiervandaan een 20 minuten naar ons hotel over dezelfde hobbelige wegen. Straks weer een heerlijk diner. Morgen ook weer op tijd op pad om hopelijk veel meer condors te spotten en daarna naar Puno.